Sådan vælger du hvem der betaler gebyr for betaling med kort (gælder et enkelt arrangement)

Når du opkræver betaling via NemTilmeld for deltagelse i arrangementer, kan det bl.a. ske med betalingskort. Efter gældende lovgivning (pr. 01.01.2018) er det ikke lovligt at lade private kortholdere betale gebyret for transaktionen.

Har du deltagere, der betaler med kort udstedt til firmaer, er det lovligt at lade bestilleren betale transaktionsgebyret. Det er også lovligt, hvis kortet er udstedt uden for EU. Dette er indstillet som standard, hvis du står kortbetaling til i NemTilmeld.

Denne guide viser, hvordan du ændrer dette for et enkelt arrangement. Du kan også ændre det generelt for alle arrangementer. Den guide finder du her.

  • Find arrangementet i oversigten og klik på rediger-ikonet for at komme til siden, hvor du kan redigere arrangementet.
  • Find afsnittet "Indstillinger for betalingsmetoder" under fanen "Økonomi". Vælg "Ja" ved ”Anvend særlige betalingsmetoder for dette arrangement” for at lave specifikke indstillinger for arrangementet. Klik på rediger-ikonet ved "Betalingskort".
  • Gå ned til afsnittet ”Hvem betaler transaktionsgebyret?”. Her kan du vælge den ønskede indstilling.

    Hvis du vælger "Arrangøren betaler altid transaktionsgebyret", betaler du som arrangør altid transaktionsgebyret, som vil blive tilbageholdt i omsætningen for arrangementerne.

    Hvis du vælger "Bestilleren betaler transaktionsgebyret (hvis muligt)", betaler bestilleren transaktionsgebyret, hvis systemet registrerer, at der bliver betalt med et firmaudstedt kort eller et kort udsendt uden for EU.
  • Husk at klikke ”Luk”, når du er færdig.
  • Klik "Gem og bliv på siden" for at fortsætte med at redigere arrangementet eller "Gem ændringer" for at vende tilbage til oversigten. Begge knapper er nederst til højre på siden.

Bemærk: NemTilmeld er ikke juridisk ansvarlig for disse valg. Beslutningen samt bevisbyrden ligger udelukkende hos arrangøren.

Hvis du vil se gebyrsats for de forskellige kort, kan du gøre det her.

Introductory Videos

We've made a series of videos showing you how to use EasySignup.

Watch introductory videos

Frequently Asked Questions

Whether you are a participant or an organizer, some of the questions you might have about the IT-system are answered here.

Read the answers

Support - weekdays
9:00 AM - 4:00 PM CET

Mette Jellesen and Jacob Thomsen
Support and Communication

+45 70 40 40 70

support@easysignup.com

Get in touch

You must fill a name.
You entered an incomplete or invalid email.
You must fill a subject for the message.
You must fill out a message.

Event registration? Easy peasy if you ask